FÉKJAVÍTÁS

A fék a gépjárművek talán legfontosabb biztonsági eleme, megfelelő állapota elengedhetetlen a biztonságos közlekedés szempontjából. Fékszervizünkben minden szükséges javítást eltudunk végezni személygépjárműve vagy tehergépjárműve fékrendszerében korszerű eszközeinkkel, több évtizedes szakmai tapasztalatunkkal.

A fékrendszerhez tartozhat a fékdob, a fékbetét, a féktárcsa, a fékpofa, a féknyereg, a fékmunkahenger, a fékcsövek, a főfékhenger, a fékszervó, a fékfolyadék, a kézifék, maga a fékpedál stb.

 

Milyen fékproblémára utaló jel esetén kell hozzánk bejelentkeznie?

  • ha morgó hangot hall fékezéskor
  • ha fékezésnél félrehúz az autó
  • ha a normálisnál gyorsabban kopik a gumiabroncs
  • ha fékezés közben ráz a kormány
  • ha fékezés közben fémes hang hallatszik
  • ha lüktet, pulzál vagy túlságosan puha, nyúlós a fékpedál
  • ha nagyobb a fékpedál út
  • ha az átlagosnál jobban nyúlik meg a fékút

 

MIKOR CSERÉLJÜK A FÉKRENDSZER ALKATRÉSZEIT?

A fékrendszer elemei idővel elhasználódnak az időnek és a folyamatos igénybevételnek köszönhetően, ezért a gépjármű fékezési képessége csökken, és meg is szünhet. Ezért van szükség a rendszeres általános átvizsgálásra, hogy megbizonyodjunk a fékrendszer jó állapotáról, adott esetben javítsuk is. Megteheti hozzánk bejelentkezését online egyszerűen, gyorsan ide kattintva.

  • Fékbetét, féktárcsa: minden esetben a gyár megad egy értéket, hogy milyen vastagságig használhatóak. Ha ez a szám eléri a határértéket, akkor a mindképp cserélni kell a féktárcsát és a fékbetétet, mert a hatásfokuk folyamatosan csökken. Lehet, hogy tegnap még megbírtunk állni egy adott féktávon, amin ma már nem. A féktárcsa és a fékbetét cseréje is mindig párban történik.
  • Fékolaj: a fékolaj cseréjének költsége elenyésző az általa okozott balesetből bekövetkező kárnak. Rendszeres időközönként szükséges cserélni (általában 2 évente), ugyanis idővel fék hatásfoka csökken, ha nem cseréljük fékolajat (jelenség: puha fékpedál).
  • Fékcsövek: A fékcsövek elöregedéséből adódó hibák súlyos balesethez vezethetnek, ezért fontos a folyamatos ellenőrzésük, repedezettség esetén pedig a fékcsövek cseréje. A mai gumi fékcsővek már alacsony összegért beszerezhetőek, jóval kevesebbe kerülnek, mint egy bekövetkezett baleset.
  • Kézifék: a kéziféknek fontos szerepe van, biztosítja a stabil megállást meredek lejtőn is. Esetében is felléphetnek hibák. Például, ha a kézifék bowden, kötél be van rohadva, vagy esetleg rosszul van beállítva, akkor akár az befolyásolhatja a gépjármű teljesítményént olyan módon, hogy az folyamatosan fékezi az autót. Ennek átvizsgálási költsége és javítása pár száz kilométeres táv megtételének díjából már rentábilis a túlfogyasztás csökkenéséből adódóan. Illetve rosszul működő kézifék okozhatja a fékrendszer gyors, idő előtti elhasználódását is.



 Mercedes-Benz C220 Cdi Coupe fékbetét csere, féktárcsa csere
 Mercedes-Benz S500 AMG fékbetét csere, fáktárcsa csere
  Hyundai Accent fékbetét és tárcsa csere, az elkopott fékbetét következménye
  Hyundai Accent fékbetét és tárcsa csere, az új féktárcsa beszerelve

FékrendszerTípusEgységBruttó árKlubkártyás ár
Fékfolyadék csere szgk-11 430 Ft10 500 Ft
Fékhatás mérésszgk-6 000 Ft3 500 Ft
Fékbetét csereszgkpár15 240 Ft14 500Ft
Féktárcsa csere szgkpár25 400 Ft23 000 Ft
Féktárcsa és fékbetét csere szgkpár25 400 Ft23 000 Ft
Fékpofa csere és fékdob tisztítás szgkdb19 050 Ft17 500 Ft
Fékmunkahenger és fékpofa csere szgkoldal 25 400 Ft23 500 Ft
Féknyereg csere (légtelenítéssel)szgkdb25 400 Ft23 500 Ft
Főfékhenger csere (légtelenítéssel)szgk-27 940 Ft26 000 Ft
Kézifék kötél csereszgkdb 12 700 Ft12 000 Ft

A feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, típusonként eltérhetnek.


 *
 *
+36
 *
 *
 *
 *
 *
 *
 *
 *
 *
 *