A vezérlés köti kössze a főtengelyt a vezérműtengellyel, ami biztosítja a szelepek megfelelő működését (nyitását - zárását). Kialakítástól függően az olajszivattyút, a vízszivattyút és a nagynyomású üzemanyag szivattyút hajtja meg.
Mindig a gyári előírásoknak megfelelően cseréltessünk, ne halogassuk! Komoly anyagi kárunk lehet egy esetleges meghibásodásból (motorfelújítás). Amennyiben nem tudjuk, hogy már el volt-e végezve az autón, de már átlépte a meghatározott csereperiódust (például egy használt autó vásárlás esetében), inkább végeztessük el mi!
A vezérlés cseréje tapasztalatot, különleges tudást és célszerszámokat igénylő folyamat, bízza ránk!
Konkrét választ erre a kérdésre nem lehet adni minden gyártó saját csereperiódust ad meg a gépjárműveihez. Viszont elmondható, hogy átlagban 80.000-100.000 kilométerenként legfeljebb 5 évente ajánlja a szíjas motorvezérlés cseréjét. Ahhoz, hogy megtudjuk, hogy a saját autónkon mikor kell elvégezni, meg kell nézni a hozzá tartozó gépkönyvet. (példa: hiába nem tettünk meg egy autóval a 100.000 kilométert, ami csereperiódusként van megadva, ha az autó már 15 éves. A kor miatt a szíj megrepedezhet, sérülhet, elszakadhat, amik a motor meghibásodásához vezethetnek)
A láncos vezérlésnél más a helyzet, jóval tovább "bírják", mint szíjas társaik. Esetükben jóval magasabb cserepeiódusok érvényesek. 120.000 kilométeres megtett távtól adják meg a csere időpontját, de előfordul olyan jármű is amihez meg sem adják. A vezérműlánc "jelzi", ha cserére szorul. Szakértő fülnek egyértelmű a lánc csörgő hangja, ami alapjáraton és terhelés alatt is hallható.
A felsoroltakon kívül előfordulhat, hogy más alkatrészek cseréjére is szükség van.