Az autóhűtő kifejezése többfajta hőcserélő berendezésre vonatkozhat. Egyesek a motor üzemszerű működéséhez járulnak hozzá (ez lehet víz- vagy olajhűtő), mások egyéb alkatrészek számára (főleg turbós motoroknál az intercooler, dízeleseknél az EGR-hűtő), míg más hűtőrendszere az autó kényelmi berendezéseihez tartoznak (klímahűtő és a fűtő, illetve párologtató egységek).
A vízhűrőtendszerhez működéséhez elengedhetetlen elemei a termosztátház, a tágulási tartály, mag a vízhűtő, a hűtő ventillátor, az olajhűtő, a hűtő sapka, a hűtő csövek, a vízpumpa, a fűtőradiátor, a hőmérséklet jeladó stb.
Talán a leggyakoribb probléma a hűtő eltömődése, ami akár a motor károsodásához vezethet. Nem csak károsítja a motort, hanem a teljeseítményét is csökkenti, mivel kevesebb levegő jut el hozzá. A hűtőrendszerhez tartozó alkatrészek idővel elromlak, egyes alkatrészeit pedig meghatározott időszakonként cserélni kell (például a vízpumpa, a vezérlés részét részét képzi, vagy a hűtőfolyadék, fagyálló). Meghibásodásuk, vagy rendellenesésük működésük súlyos problémákhoz vezethetnek, amik a gépjármű értékéhez viszonyítva a legköltségesebb felújítást eredményezhetik (hengerfej felújítás).
A mai modern autók jeleznek mikor érzik, hogy kevés a hűtővíz a rendszerben, de ez nem mindig volt így. A korosabb autókban szükséges volt a rendszeres ellenőrzése, hogy ne lépjen fel vízhiány. A hűtővíz hiánya a motor túlmelegedését okozhatja, ami akár szintén a hengerfej javítását eredményezheti. Hűtővíz hiány esetén fáradjunk szervizbe, hogy kiderüljön a hiba oka. Ide kattintva bejelentkezhet hozzánk.
A fagyálló hűtőfolyadékot meghatározott időszakonként cserélni kell! Az autógyárak mindig megadják a saját csereintervallumokat, általában a jellemző 2 évente, vagy 60.000 kilóméterenkénti periódus.
A friss fagyállónak rengeteg előnye van. Hatékonyabb tőle a hűtés, és a vízpumpa mozgó alkatrészeinek kenése, de ami talán a legfontosabb, hogy a rendszeres cseréje esetén elkerülhetjük, hogy a rozsdásodás miatt eltömődjön a hűtőrendszer.
Amennyiben nincs elegendő hűtőfolyadék az autóban, ne öntsük fel sima csapvízzel! A csapvízben lévő sók vízkövet, illetve lerakódsokat okoznak.
Az sem mindegy, hogy G11, G12, G12+ vagy akár a G13 szabványú hűtőfolyadékot használunk, követni kell a gyártó által előírtakat!