Gumiszerviz

Vállalkozásunk több éves szakmai tapasztalattal rendelkezik, ezért is számíthat szakmai tudásunkra. Munkatársaink nagy tapasztalattal bírnak gumiabroncsok szerelése terén. Jelentkezzen be hozzánk gyorsan és egyszerűen telefonon, vagy az online időpontfoglalási felületünkön! 

 

Mikor cseréljük le a nyári gumit? 

7 Celsius fok alatt már erősen ajánlott a gumikat télire cserélni. A gumikba kevert szilikátoknak köszönhetően ez alatt a hőmérséklet alatt sem vesztik el tapadásukat. Téli gumiból a nyárinál eggyel kisebbet ajánlott választani, bizonyos kerékterhelésig, mély és porhóban jobban megkapaszkodik.

Az ajánlott nyomás 2,2 bar, bár ez típusonként eltérő lehet, ennél kevesebb esetén összenyomódnak az oldalfalak, súrlódás miatt felforrósodik a gumi és tönkremegy, ráadásul az autó üzemanyagfogyasztása is megnő. 

Amennyiben elmúlt a tél, és a hőmérséklet eléri a 7 fokot, mindenképp javasolt a nyári gumikat visszahelyezni, ugyanis a száraz és a nedves úton is sokkal jobb tapadást biztosít, így a fékút is jelentősen lerövidülhet egy veszélyes szituációban.

 

Felkészülés a téli autózásra 

Nem csak a gumi cseréjével érdemes készülni a téli időszakra! Érdemes a következő ellenőrzéseket is elvégezni: 

  • Téli szélvédőmosó folyadékot cserélni télire
  • Ellenőriztesse a fagyálló folyadékot
  • Győződjön meg az ablaktörlők megfelelő állapotáról
  • Autójában vigyen magával takarót, kesztyűt, jégoldó sprayt, jégkaparót, zseblámpát és hóláncot 

További szolgáltatásaink 
  • Gumi tárolás: Ha nincs hova tenni a kerekeit vagy meg szeretné kímélni magát a szállítás kellemetlenségeitől... hagyja nálunk! 
  • Új gumik értékesítése, és jó állapotú használt abroncsok beszerzése megrendelésre. 
  • Gumiszerelés modern, jól beállított gépekkel. 

 

 

Tippek, tanácsok és ötletek a gumikról!

 

Szezonális gumicsere

Az abroncsváltás az egyik, ha nem a legfontosabb része az autónk nyári/téli felkészítésének. A téli abroncs egyszerűen nem alkalmas a nyári közlekedésre. A téli időjárási körülményekhez készített mintázat rontja a komfortérzetet nyáron, hiszen a strukturált blokkszerkezet a zajszintet zavaró mértékűre növelheti. Sőt, ez a futófelület-kialakítás rosszabb irányíthatóságot és fékezhetőséget eredményez a nyári időjárási körülmények között, ami, mint már említettük, rendkívül rosszul jöhet egy veszélyes, váratlan forgalmi szituációban!

Az általában hirtelen kezdődő tavasszal elkezdődik a gumicserék időszaka is. Március végén és április elején a hőmérséklet már tartósan meghaladja a 7 fokot, ezért a magyar autósok többsége erre az időszakra időzíti a téli gumik nyárira való cseréjét.

A sorban állás elkerülése végett is érdemes nálunk előre időpontot foglalni!

A Bridgestone korábbi felmérése szerint azonban a járművezetők 24 százaléka közlekedik téli gumikkal még a tavaszi időszak végén is, ami bár spórolás szempontjából jó megoldásnak tűnhet, a szakértők szerint azonban kifejezetten balesetveszélyes döntés. 

Érdemes mielőbb visszaszereltetni a nyári gumikat, de előtte mindenképpen ellenőriztessük az abroncsok állapotát, mert azokat akár tárolás közben is érheti károsodás. Nemcsak a gumik összetétele és a profilmélység, hanem az abroncsok tárolási körülményei is jelentősen befolyásolják későbbi teljesítményüket. Az autógumik akkor tudják ellátni alapvető feladataikat, ha szakszerűen szerelik fel, cserélik és megfelelően tárolják őket. 

 

Hogyan tároljuk a gumikat profi módon?

Amennyiben mégsem nálunk tárolná el a gumiabroncsait két gumicsere között, itt van pár jó tanács a helyes tárolásukhoz: 

  • A gumiabroncsokat -5 és 25°C közötti átlaghőmérsékleten, száraz és enyhén szellős helyen tároljuk. Ne legyenek kitéve közvetlen napfénynek és ózonsugárzásnak, mert ezek kedvezőtlen hatást gyakorolnak a gumi tartósságára. A gumikat kazánoktól és radiátoroktól, vagyis hőforrásoktól távol helyezzük el. 

  • A szabadban vagy egymásra halmozva tárolt gumik könnyen eldeformálódhatnak, és menet közben az autó vibrációját idézhetik elő. Éppen ezért a felni nélküli abroncsokat vízszintesen helyezzük egymásra. Az abroncsokat tárolhatjuk függőleges helyzetben, felállítva is. Ez esetben azonban egy-két havonta 90 fokkal forgassuk el őket, hogy megelőzzük a deformációt. 

  • Az abroncsokat lehetőleg felnire szerelve tároljuk. Ez esetben az abroncsok tetszőleges módon tárolhatóak, akár több abroncs is egymásra tehető, a vízszintes tároláskor pedig nem szükséges rendszeresen forgatni őket.
     

Milyen abroncsokat rakhatunk még fel az autónkra?
  • Erősen javasolt 4 ugyanolyan, vagy nagyon hasonló gumit felszerelni. Ha nagy eltérés van az első és hátsó tengelyek között, előfordulhat, hogy nem azonos időben reagálnak, ami problémát okozhat fékezéskor, járműve kormányozhatóságában. 
  • Ha abroncsai elhasználódtak, fontos azokat kicserélni. Gumicsere során gondolni kell a gumik elhasználódottságának leellenőrzésére is, arra hogy az szimmetrikusak-e. 
  • Ha a barázdamélység 1,6 mm vagy az alatt van, illetve az indikátorok már tisztán kivehetők a mintázatban, akkor jobb, ha már fel se szereljük az adott abroncsokat! 
  • Az 1,6 mm magas kopásjelző jelzi, hogy a gumi már nem alkalmas további használatra. Minél közelebb áll a gumi abroncs a kopásjelzőhöz, annál hamarabb szükséges a gumi cseréje. 

 

Gumicsere idős abroncs esetén 

Az abroncsok életkorát is figyelembe kell venni használatkor. A 6 évnél idősebb gumikat már ne használjuk, még akkor se, ha hibátlanok, és korábban csak a garázsban vagy a padláson pihentek! Az anyaguk öregedése miatt sokkal nagyobb veszélyt rejthetnek magukban, mint a kopottabb, egyéves abroncsok. A törvényi előírások szerint pedig 10 évnél öregebb gumiabroncs nem szerepelhet gépjárművökön.

 Az abroncsok életkorának meghatározásában segítségünkre lehet az oldalfalon feltüntetett DOT szám. Amennyiben használt abroncsot vásárlunk ezt mindenképpen nézzük meg! A szám második részében az első két számjegy a gyártási hetet, a másik kettő pedig a gyártási évet mutatja. Így például a DOT XXXX 2518 jelölésű gumit 2018 25. hetében gyártották. 

 

Érdeklődjön szabad időpontjainkról!



 *
 *
+36
 *
 *
 *
 *
 *
 *
 *
 *

Gumiabroncs szerelésEgységBr. ÁrKlubkártyás ár
Szelepház (gumis) db 290 Ft 250 Ft
Ütő "ólom" súly (1 gramm)db6 Ft6 Ft
Gumitároló zsák db150 Ft 125 Ft
Kerék átszerelés (szgk) db 1 300 Ft1 250 Ft
Kerék átszerelés (teher, terep)db1 400 Ft1 300 Ft
Centírozás 14" -ig db 1 900 Ft 1 800 Ft
Centírózás 15"-16" db 2000 Ft1 900 Ft
Centírózás 17" -18 "db2 400 Ft 2 300 Ft
Centírózás 19"-20"db2 700 Ft2 700 Ft
Centírózás 21" -től db2 900 Ft2 900 Ft
TPMS szenzor csere db 2 500 Ft- tól 2 500 Ft -tól
Gumitárolás db 1 500 Ft 1 500 Ft
Gumi abroncs csere + centírozás
Defekttűrő gumiabroncs csere db3 300 Ft 3 100 Ft
Személygépjármű
13” - 15” lemezfelni db 2 000 Ft1 850 Ft
16” - 18” lemezfelni db2 200 Ft1 950 Ft
15" - 16” alufelni db3 090 Ft2 700 Ft
17" alufelni db3 190 Ft3 000 Ft
18" alufelni db 3 790 Ft3 500 Ft
19 " alufelni db4 290 Ft4 100 Ft
20" alufelni db4 890 Ft4 700 Ft
21" -tól alufelni db5 190 Ft5 000 Ft
Kistehergépjármű
12"-14"-ig db3 100 Ft3 000 Ft
15"-17"-ig db 3 500 Ft3 500 Ft
17.5"db4 500 Ft4 500 Ft
Terepjáró
15"-16" db3 290 Ft3 100 Ft
17"-18"db3 590 Ft3 500 Ft
19"-20"db4 890 Ft4 600 Ft
21"db5 490 Ft5 300 Ft