A kuplung fő feladata a motor és a sebváltó összekapcsolása. Továbbítja a motor által előállított nagy mennyiségű nyers energiát a sebváltó felé. Emellett szabályozza is azt, hogy a sebváltó gördülékenyen válthassa a fokozatokat menet közben.
A megfelelően működő kuplung teszi lehetővé a könnyed elindulást és váltást. Ha a kuplung meghibásodik, nehezebben tudjuk a sebességeket váltani, de akár az autó sebességbe tétele is akadályba ütközhet. A kuplung teljes elkopása vagy meghibásodása esetén előfordulhat, hogy menet közben nem tudunk váltani, vagy az autó elindítása is lehetetlenné válik.
A kuplung részei az időnek és a folyamatos használatba vételnek köszönhetően egyszerre, folyamatosan kopnak, elhasználódnak. Amennyiben a kuplung cserének eljött az ideje, csak együtt cseréljük az alkatrészeit! Ha lehetőségünk van rá, mindig válasszunk minőségi kuplung szettet. Mi ezt mindig közösen választjuk ki az Ügyféllel, az alapján, hogy mi a számára legmegfelelőbb!
A nem megfelelő működésének következményeképpen a gépjármű további, magasabb javítási költségekkel rendelkező alkatrészei is gyorsabban kophatnak, vagy el is romolhatnak! Ezért is érdemes szervizünkbe jönni egy átvizsgálásra, amint észleljük a problémát, hogy a később költségektől megóvjuk magunkat.
A maid trend alapján az autógyárak egyre kisebb lökettérfogat mellet érik el a minnél nagyobb teljesítményt. Ennek következménye, hogy egyre nagyobb rezonanciák jönnek létre a gépjárművekben. Ezen rezonanciák kiszűrésére van szükség a kettőstömegű lendkerék alkalmazására. Régebben dízel üzemű járművekben volt használatos, ma már kisebb motorú benzinesekben is előfordul.
Általában 180.000 és 200.000 kilométerre tervezik az élettartamát, de sok múlik, hogy hogyan használják a szerkezetet. Magasabb terhelésnél természetesen gyorsabban használódik. Amennyiben elromlik, a kuplung szett alkatrészeivel együtt kell cserélni! És ugyanígy fordítva, ha a kuplung kerül cserére, javasolt a kettőstömegűt is cserélni vele együtt!