A MOTORDIAGNOSZTIKÁRÓL

A diagnosztika minden napos részévé vált a gépjárműjavítás területének, elengedhetlen eszköze egy mai szerviznek. Ma már minden szerviz alapvető működésének része a diagnosztikai műszer, ami információt szolgáltat:

  • a gépjármű esetleges meghibásodásairól
  • tárolt hibakódjairól
  • valós idejű adatairól.
  • működési információkról

A hibakódok lehetnek állandóak vagy időszakosak. Az időszakos hibakódok nem állnak folyamatosan fent, csak egyszer egy múltbéli eseményt eltárolt a rendszert. Ezek például lehetnek kisebb elektronikai érintkezési problémák, akkumulátor feszültés eséséből adódó téves információk. Ezen téves információk kiszűrése, felismerése szervizünk feladata a pontos hibamegállapítás szempontjából. A megfelelő tapasztalt szakember elengedhetetlen. A működési információk az optimális beállításokban segíti a szerelőket.

 

Manapság megkerülhetetlen

Talán egyesek már szembesültek azzal, hogy egy adott esetben több elektromos alkatrész hibája jelentkezik. Ennek kiszűrése az ügyfél pénztárcájának kimélése érdekében és minőségi munkavégzés tekintetében fontos tényező a tényleges hibafeltárás. A bővülő elektronikai berendezésekkel, érzékelőkkel felszerelt gépjármüvek többféle vizsgálati módszert követelnek. A diagnosztika és mérési eredmények folyamatos pontos ismerete szükséges az adott probléma javításához, a motor helyes működéséhez. Amennyiben a szervizben van már amúgy is az Ön gépjárműve, akkor már érdemes elvégeztetni a komputeres diagnosztikát. Rengeteg olyan dologra derülhet fény a segítségével, amit nem látunk, és később az nagyobb költségekbe verheti az autó tulajdonosát, vagy egyszerűen Ő nem veszi észre a problémát a mindennapos használat során, mivel azt már megszokta (például gyenge teljesítmény). 

 

A DIAGNOSZTIKAI MŰSZEREK

Léteznek gyári, általános és speciális program rendszerű diagnosztikai műszerek. Szervizünk általános és gyári diagnosztikai műszerekkel rendelkezik. Általános tapasztalat, hogy a hiba nem minden esetben lelhető fel azonnal. Ennek több jellemző oka is van. Lehetséges például egy részleges vezeték szakadás, érintkezési hibák, változó érték mutatók, részecskeszűrők meghibásodása és még sorolhatnánk. Ezért is szükséges a többszöri ellenőrzés és kontrol, de legfőbbképpen egy tapasztalt szerelő, aki képes rájönni az ok-okozatra.

A gépjárművekben egy úgy nevezett specifikus programmal ellátott vezérlőegység található, mely információkat, értékeket, jeleket feldolgozva irányítja a gépjármű működését. A diagnosztikai műszerek ezen jeleket olvassák és módositják. A diagnoszikai eszközök és aljzatok a 90-es évek végén kezdtek el terjedni, megkönnyítve ezzel az autók átvizsgálását. A régebbi típusoknál csak a szerelők tudásában bízhatnak az Ügyfelek.

Diagnosztikai műszereink: 
  • Bosch KTS 560 diagnosztikai műszer
  • VAG-COM diagnosztikai műszer (Volkswagen csoport: VW, Audi, Seat, Skoda, Porsche)
  • Mercedes-Benz diagnosztikai műszer
  • BMW diagnosztikai műszer

Nagy előnye szervizünknek, hogy a gyári műszereken túl (VAG-COM, gyári Mercedes-Benz és BMW), rendelkezünk Bosch diagnosztikával is. A márkát nem kell senkinek sem bemutatni, neve egyet jelent a minőséggel. Rengeteg autómárka használ gyárilag is Bosch elektromosrendszereket a gépjárműveiben. Így a KTS segítségével képesek vagyunk kiolvasni a Renault, a Peugeot, a Citroen, a Toyota, a Mitsubishi, a Mazda, a Toyota, a Honda, a Suzuki, a Lexus, a Hyundai, a Kia, a Daewoo, a Infinity, a Ford, a Chevrolet, a Dodge, a Chrysler, a Fiat, az Alfa Romeo, a Lancia és Dacia gépjárműveket is!

Várjuk szakszervízünkbe, ha pontosabb információval szeretne rendelkezni gépjárművének állapotáról, szabad helyeink függvényében akár azonnal tudjuk fogadni!



SzolgáltatásBruttó árKlubkártyás ár
Motordiagnosztika (hibakód olvasás és törlés)20 000 Ft18 500 Ft
Műszeres hibakeresés25 000 Ft 24 000 Ft

A feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, típusonként eltérhetnek.


 *
 *
+36
 *
 *
 *
 *
 *
 *
 *
 *
 *
 *