3D FUTÓMŰÁLLÍTÁS

A futómű beállítás paraméterei alapvetően befolyásolják a gépjárművek menetdinamikai tulajdonságait, a gumiabroncsok kopását és tapadási képességét. A futómű időről-időre elállítódhat a napi igénybevételnek, erőhatásoknak, kátyúknak köszönhetően. A nem megfelelően beállított futómű növelheti az autó üzemeltetési költségeit (pl. gyorsabb gumikopás, magasabb fogyasztás, alkatrészek gyorsabb elhasználódása), terheli  a gömbfejeket, kerékcsapágyakat, felfüggesztéseket és a lengéscsillapítókat. A rossz futómű beállítás leggyakoribb jele a gumiabroncsok egyenetlen és gyors kopása, illetve a jármű egyenestől való elhúzása.

A beállítás elvégzése előtt minden esetben átvizsgáljuk a futóművet. Amennyiben az nincsen teljesen rendben,  az egyik alkatrésze nem rendeltetészerűen működik, vagy elhasználódott, úgy a beállítást nem tudjuk elvégezni. A szükséges javításokról egy részletes árajánlatot adunk, majd a futómű javítása után tudjuk annak beállítását elvégezni

A futómű beállítását évente legalább egyszer ajánlott elvégeztetni. Legjobb megoldás ezt megtenni a szezonális, téli-nyári gumicsere alkalmával.

 

Prémium futóműállító technológia

Szervizünkben a Corghi futómű beállító berendezését használjuk, ami garancia a minőségi munkára. Az olasz cég egyes termékeivel a Forma 1-es csapatok kizárólagos besszállítója, illetve jelen vannak a WRC-ben és Moto GP-ben is. 

 

A FUTÓMŰ BEÁLLÍTÁS PARAMÉTEREI 

  • Kerék összetartás: Pozitív a kerék összetartás, ha a kerekek eleje befelé fordul, negatív pedig ha a kerekek eleje kifelé fordul. Ha az összetartás nem a megfelelő értékre van beállítva, akkor a túl nagy széttartás miatt az abroncsok belső oldalai egyformán nagyobb mértékben kopnak. Túl nagy összetartás esetén a gumik futófelületének a külső oldala kopik egyenlő mértékben. A rosszul beállítot kerék összetertás nem csak a gumiabroncsok kopását befolyásolja, hanem a gépjármű menetstabilitást is. A legtöbb járműnél csak ezt az értéket lehet állítani.
  • Kerék dőlés: A kerékdőlés fontos a gépjármű kanyarodás közbeni stabilitásában. A mai autók kerékdőlése általában -1 fok. Ez azt jelenti, hogy a kerekek teteje befelé dől, ezét kanyarodás közben nagyobb megtámasztást kap az a kerék amire a terhelés esik. Minél sportosabb egy futómű annál negatívabb ez az érték. Ha a két kerék dőlése eltér egymástól, akkor az autó egyenes úton elhúzhat. Ha a kerék a megadott gyári értéknél nagyobb mértékben dől befelé akkor a belső oldala, ha kifelé akkor a külső oldala kopik a guminak.
  • Utánfutás: Az utánfutás a lengéscsillapító előre néző szöge. Ha a jobb és bal oldali kerék utánfutási szöge nem egyezik meg, akkor az autó elhúz arra az oldalra, amelyiken kisebb az utánfutási szög.

 

Ha a következő problémákat észleli, keresse fel szervizünket:

  • elhúz az autó valamilyen irányba
  • bizonytalan a jármű úttartása
  • kopogó hang
  • kanyarodásnál visító gumiabroncsok
  • gumik széleinek rendellenes kopása
  • kormányrázás 60 km/óra sebesség felett
  • kormányrázás fékezés közben
  • búgó, morgó hang a kerekek felől



futóműállítás
futóműállítás
futóműállítás
futóműállítás

SzolgáltatásTípusBruttó árKlubkártyás ár
Első futómű beállítás (futómű átvizsgálással)szgk12 700 Ft12 000 Ft
Első és hátsó futómű beállítás (futómű átvizsgálással)szgk18 000 Ft16 500 Ft
Első futómű beállítás (futómű átvizsgálással)tgk17 000 Ft15 500 Ft

 *
 *
+36
 *
 *
 *
 *
 *
 *
 *
 *
 *
 *