Időnként megjelenik a Mercedesek műszerfalán a Service A vagy Service B jelzés. Nem tudja, hogy mit is jelentenek pontosan? Annyit előre elárulunk, hogy mindkettő esetén be kell jelentkezni egy szervizbe.
Bízza ránk Mercedes-ét! Ide kattintva hozzánk könnyedén bejelentkezhet.
A következő gyári adatok a 2009-es vagy újabb gyártású Mercedesekre vonatkoznak. Egyes típusok (különösképpen a 2015-ös gyártásúak), a dízelek, a V12-es motorral szereltek, illetve az AMG által gyártottak különböző speciális szervizigénnyel rendelkeznek.
A "Service A" és "Service B" szervizlámpa eltüntetéséhez, illetve a szervizintervallum beállításához gyári Mercedes diagnosztikai program szükséges. Szervizünkben rendelkezünk vele, így ezeket könnyedén eltudjuk végezni.
Hogy mit jelent a "Service A"? Az első A szervizt 25.000 kilométer vagy körülbelül 1 év után kell megtenni, utána pedig 50.000 kilométerenként vagy 2 évente. Tehát a gyári előírások szerint a következő megtett kilométerenként elvégezni az A szervizt, ha nem értük el a 2 éves intervallumot: 25.000. km, 75.000. km, 125.000. km, 175.000. km, 225.000. km...
Azt, hogy pontosan mikor is jelez a jármű, mikor jelenik meg a Service A jelzés, azt a Mercedesek FSS (Flexible Service System) rendszere határozza meg a megtett utak sűrűségétől és hosszától függően.
Hogy mit jelent a "Service B"? Az első B szervizt 50.000 kilométer vagy körülbelül 2 év után kell megtenni, utána pedig 50.000 kilométerenként vagy 2 évente. Várhatóan a következő megtett kilométerenként kell elvégezni a Service B-t, ha nem értük el a 2 éves intervallumot: 50.000. km, 100.000. km, 150.000. km, 200.000. km...
A Service B időpontját a Service A-hoz hasonlóan szintén az FFS rendszer határozza meg, ezért a jelzés időpontja különbözik egyes típusoknál.
Hogy mit jelent a "Service C"? Szintén a Mercedesek FSS rendszerének a része. A "Service A"-hoz és a "Service B"-hez hasonlóan nem jelent nagyobb mértékű javításokat.
A 2009 és 2014 között gyártott dízel üzeműekhez külön szervizcsomag is tartozik, amit a Service B alkalmával kell elvégezni a gyári előírások szerint.
A gyári előírások rendszerint erősen túlzóak, a megadott kilométer intervallumok semmiképen nem tesznek jót a motor élettartamának. A megadott étkékek bizonyos laboratúriumi körülnények között lettek meghatározva. A szakértők általános véleménye, hogy egy olajcsere után maximum 10-15 ezer kilométert szabad megtenni, de ez szintén típus függő.
Amennyiben többet szeretne olvasni a témában, hogy az egyes szűrőket és olajakat milyen sűrűn érdemes cserélni, ha megszeretnék hosszabbítani az autója élettartamát, ide kattintva megteheti.